söndag 23 december 2012

Min passion över global skönhet


Tänkte idag uttrycka mitt stora intresse för global skönhet. Hur var det nu indierna tog hand om sitt hår för att få den att se skinnande vackert ut. Eller chineserna som aldrig verkar åldras? Över hela världen har varje land sina urgamla, beprövade hemligheter som både kvinnor och män har använt i decennier för att hålla sig vackra. Det fascinerar mig!

Är inte ni, liksom jag nyfikna på vad olika nationer har ärvt och gjort i alla tider för att hålla sig vackra och friska naturligt?  Känner för att resa jorden runt och på egen hand göra en djupdykning och dokumentera de bästa skönhetsrecept. Kanske skriva en bok och samla in världens bästa skönhetstips. Det finns alldeles för många kokböcker men väldigt få varierande recept på hur man matar huden. 

Om jag fick möjlighet att skriva en sån bok så skulle jag vilja uppmärksamma och lyfta upp global skönhet. Unika råvaror man skulle vilja resa världen över för att upptäcka. Exotiska råvaror för skönhet med en kultur och en historia att berätta. Ta till exempel arganolja som jag är så förälskad i. Berber kvinnorna använder denna guldolja flitigt. Ett möte med dessa kvinnor skulle säkerligen ge massor med nya hemliga recept. Kanske mirakel kurer som definitivt kan komma till användning för människor med svåra hud åkommor. Nåja, en egen bok känns för närvarande långt bort. Nu är det fokus på tillökningen i familjen. 

Vill förresten passa på och avslöja att en super spännande, hållbar och unik hudvårdserie i bazaren är på väg in. You will be emazed. Du glömmer väl inte och kika in hit snart igen? Shukran habibi ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar