onsdag 28 november 2012

För yngre hud - Grimasera och massera mera!

Vill du ge ansiktsövningar ett försök? Låt oss grimasera så kanske vi slipper hängig hud med 10-15 år. Det sägs att muskler som inte används gör så att huden börjar hänga och slänga. Ett resultat av oanvända muskler. Tränar man upp ansiktsmusklerna ger det ökad spänts och vitalitet. I alla fall om man få tro Jack Lalanne.

Visste du att vi även kan massera bort rynkorna med hjälp av högkvalitativa och kallpressade vegetabiliska oljor (Ps. glöm inte din hälsolivstil och kostvanorna :)



Tips: Massera in 2-3 droppar kallpressad och ekologiska stora favoriten arganolja mjukt över ditt ansikte och glöm inte halsen. Arganolja ger ny näring och stödjer hudens kollagen och elastisitet. Arganolja är otroligt rik på antioxidanter, fettsyror, betakaroten, växtsteroler och fenolföreningar. Ligger för närvarande internationellt på topp som bästa anti-age serum.

Har du några dunder tips på hur du bäst bevarar yngre hud? Måste själv säga att jag utsätter min hud för väääldigt mycket data strålning. Brukar smörja med arganolja innan jag sätter mig framför datorn i hopp om att skydda min hud. Men man vet ju aldrig med data strålning. Någon här som har bättre koll på det? Ha det gött!!

Nu ska jag köra lite grimaser och fula ansiktsuttryck.



Jake Lalanne, här 88+


1 kommentar:

  1. Haha vilket intressant inlägg! En ny variant av anti-ageing-metoder, det gillar vi ; )

    SvaraRadera